Kampania Polska. Come and find your story

19/02/2015

 

 

Realizowana od jesieni 2012 roku multimedialna kampania wizerunkowo-produktowa odnosiła się do idei rekomendacji, która, jak wynika z badań pozostaje najlepszym źródłem przekazywania informacji. Kampania nawiązuje do bajkowych motywów, które przywołują skojarzenia ze świata baśni i marzeń.

 

Polska. Come and Find Your Story to zaproszenie do podróży i odnalezienia swojej własnej historii. Polska Organizacja Turystyczna postanowiła przełamać stereotypy funkcjonujące w reklamach i żeby wyróżnić się i odejść od pocztówkowych schematów, wykorzystała znane bajki. Artystyczna kompozycja zdjęć pokazuje inną Polskę i przekonuje, że są takie miejsca w których ożywają bohaterowie najbarwniejszych baśni, niezapomnianych, zapadających w serce opowieści.

 

Polska jest krajem w którym wszystko jest możliwe bo wszystko co ją tworzyło i tworzy jest unikatowe i inspirujące. Każdy region to inna opowieść, legenda i możliwości.

 

To wyjątkowa kampania także ze względu na fakt, że po raz pierwszy powstał wspólny przekaz reklamowy uwzględniający specyfikę wszystkich regionów. Była to pierwsza wypracowana wspólnie z regionami i miastami główna linia kreacyjna, którą również wykorzystano w ich działaniach promocyjnych.

 

W 2013 roku rozpoczęła się największa kampania promocyjna Polski na wybranych rynkach azjatyckich tj. w Chinach, Japonii i Indiach. Kreacja oparta została na rekomendacji a stylizacja nawiązywała do przyjętej wcześniej bajkowej kreacji. Przekaz kampanii skoncentrował się na dużych miastach, przede wszystkim na Krakowie i Warszawie ale także na produktach turystycznych jak między innymi zamki i pałace. Obiekty UNESCO i wyjątkowe miejsca w skali światowej jak np. Kopalnia Soli w Wieliczce.

 

Polska Organizacja Turystyczne wykorzystała też znaczącą na tych rynkach rolę pośredników, którymi są biura podróży, agencje turystyczne, tour-operatorzy ale i przemysł filmowy. Działania skierowane do tej grupy miały na celu przekonać ich, że Polska może być tym miejscem gdzie zaczyna się lub kończy podróż do Europy, a jej plenery to świetne miejsca na drogie produkcje kinowe

 

W 2014 r. w Polsce odbyła się kolejna wielka impreza sportowa rangi międzynarodowej – Mistrzostwa Świata w Piłce Siatkowej. Polska Organizacja Turystyczna, podobnie jak w przypadku Euro 2012 r. wykorzystała tę znakomitą okazję do promocji Polski, zwiększania zainteresowania naszym krajem za granicą i zachęcania do regularnych przyjazdów.

 

Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego o kampanii https://www.youtube.com/watch?v=Ef16BfkbYOs&feature=youtu.be

 


 

Bajkowy urlop w Polsce

 

Mieszkańcy promują swoje regiony!

 

Przez cały październik 2014 roku na ulicach polskich miast można było zobaczyć niezwykłą kampanię billboardową Polskiej Organizacji Turystycznej reklamującą atrakcje turystyczne wszystkich szesnastu województw. Niezwykłą, bo stworzoną przez… ich mieszkańców, jak również odwiedzających je turystów. Wyjątkowe plakaty to ostatni akord kampanii krajowej „Bajkowy urlop w Polsce”

 

Prowadzona od czerwca do września 2014 roku kampania „Bajkowy urlop w Polsce” miała pokazać, jak w ramach projektu Promujmy Polskę Razem Polska Organizacja Turystyczna reklamuje Polskę za granicą i zachęca turystów do odwiedzania naszego kraju. Intencją organizatorów było też popularyzowanie lokalnych atrakcji turystycznych wśród rodaków.

 

Dla mieszkańców poszczególnych województw, ale i odwiedzających je turystów przygotowany został konkurs „Zostań twarzą regionu”. Zwycięzcy konkursu, to właśnie tytułowe twarze regionów, które możemy teraz oglądać na 256 plakatach wielkoformatowych w całej Polsce. W każdym województwie można obejrzeć pełną reprezentację kraju, czyli zwycięską inscenizację z danego województwa oraz z piętnastu pozostałych.

 

- Udział mieszkańców a nie aktorów to najlepsze podsumowanie kluczowego komponentu projektu Promujmy Polskę Razem, czyli współpracy szerokiego kręgu ludzi i instytucji – podkreśla Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej - Dlatego patrzymy na tę kampanię także, jako na wystawę prezentującą zaangażowanie lokalnych społeczności we wspólne zachęcanie turystów do odwiedzania i odkrywania ich regionów. - dodaje Szmytke.

 

Wcześniej, w trakcie realizacji projektu Promujmy Polskę Razem, dla jego powodzenia kluczowa była współpraca Polskiej Organizacji z regionalnymi organizacjami turystycznymi w poszczególnych województwach. To one bardzo aktywnie angażowały się m.in. w identyfikację kluczowych dla regionów produktów turystycznych czy w powstawanie kreacji inspirowanych tymi walorami oraz motywami zaczerpniętymi z bajek.

 

Ważnym elementem letniej kampanii „Bajkowy urlop w Polsce” było zwrócenie uwagi na szereg miejsc i atrakcji turystycznych, których można znaleźć bardzo wiele w każdym regionie, które nie zawsze są znane i spopularyzowane tak, jak na to zasługują, nawet wśród mieszkańców najbliższych okolic. W trakcie kampanii w szczególny sposób zwracano uwagę na Certyfikowane Produkty Turystyczne, czyli te, które zostały docenione w ramach prowadzonego przez POT konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny.

 

- Nasza kampania wpisywała się zarówno w dotychczasowe przedsięwzięcia POT ukierunkowane na rozwój rynku turystycznego, jak również w szereg działań regionalnych, zachęcających do odkrywania tych atrakcji, które są niemal na wyciągnięcie ręki i które można poznać choćby w trakcie krótkiego, weekendowego wypadu – mówi Justyna Jedlińska, dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej POT, koordynującego przedsięwzięcie.

 

***

 

Kampania „Bajkowy urlop w Polsce” i konkurs „Zostań twarzą regionu”

 

W ramach kampanii „Bajkowy urlop w Polsce”, przez cztery letnie miesiące w każdym z szesnastu polskich województw odbywały się plenerowe akcje promocyjne. W otoczeniu specjalnie przygotowanej scenografii, wykorzystującej bajkową kreację z kampanii POT (za każdym razem inną – dedykowaną poszczególnym regionom), uczestnicy zabawy aranżowali scenki inspirowane walorami turystycznymi danego regionu oraz wspomnianym bajkowym motywem. Do inscenizacji mogli wykorzystywać przygotowane przez organizatorów zabawne kartonowe rekwizyty, a pomocą w pokonaniu scenicznej tremy i rozwinięciu własnej pomysłowości służyli animatorzy teatralni oraz znani z ekranów telewizyjnych aktorzy - Joanna Koroniewska, Katarzyna Cichopek, Karolina Gorczyca, Szymon Bobrowski. Wszystkie inscenizacje w wykonaniu mieszkańców oraz turystów były fotografowane, a zdjęcia publikowane na internetowej stronie konkursu i poddane pod głosowanie. W każdym z 16 regionów głosowanie internetowe wyłoniło po osiem nominacji (w opolskim – dziewięć), czyli fotografii turystyczno-bajkowych inscenizacji, które zdobyły najwięcej głosów. Następnie spośród tej ósemki nominowanych, jury Polskiej Organizacji Turystycznej wybrało po jednym zdjęciu. To one, po dostosowaniu do linii graficznej kampanii POT, znalazły się na wielkoformatowych plakatach w całej Polsce, a ich autorzy stali się twarzami regionów.

 

Więcej na temat opisanych wydarzeń promocyjnych znajdą Państwo tutaj:

 

Inowrocław: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/inowroclaw-zdrowie-w-zasiegu-reki

 

Kraków: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/wysyp-krolow-w-krakowie

 

Łódź: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/promocja-lodzkiego-w-bajkowym-klimacie

 

Gorzów Wielkopolski: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/lubuska-odslona-kampanii-bajkowy-urlop-w-polsce

 

Ogrodzieniec: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/zamek-ogrodzieniecki-czyli-urlop-jak-w-bajce

 

Gdańsk: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/bajkowe-klimaty-w-gdansku

 

Białystok: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/bialostocka-bajka

 

Lublin: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/bajkowa-odslona-w-lublinie

 

Gniezno: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/bajkowych-klimatow-cd

 

Kurozwęki: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/bajkowe-kurozweki-czyli-kolejna-odslona-bajkowej-kampanii

 

Kamień Pomorski: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/bajkowa-kampania-w-kamieniu-pomorskim

 

Olsztyn: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/olsztyn-w-bajkowej-odslonie

 

Rzeszów: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/rzeszow-w-bajkowej-odslonie

 

Opole: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/opolska-bajka

 

Warszawa: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/bajkowy-urlop-w-polsce-zakochaj-sie-w-warszawie

 

Podsumowanie działań promocyjnych: http://pot.gov.pl/nowosci/l/wiadomosci/wiadomosci-z-pot/mieszkancy-promuja-swoje-regiony