Kampania Move Your Imagination – ITB Berlin 2011

19/02/2015

 

 

Rozpoczęcie kampanii

 

Połączenie tradycji i najnowszych trendów światowego designu, nowatorskie animacje i podróż przez Polskę w 3D - tak promowała się Polska w Berlinie.

 

Polska po raz pierwszy była Krajem Partnerskim największych, międzynarodowych targów turystycznych ITB Berlin. Oznaczało to wiodącą rolę w ważnych wydarzeniach okołotargowych oraz możliwość wykorzystania wszystkich kanałów komunikacyjnych, udostępnionych przez organizatorów. To także zagospodarowanie przestrzeni publicznej Berlina oraz specjalnie przygotowana kampania reklamowa.

 

Kampania stworzona została we współpracy ze studiem postprodukcyjnym Platige Image. Bohaterami kampanii było pięć postaci – „stworków”, inspirowanych modą na „vinyl toys”, które zrobiły na świecie prawdziwą furorę. Każda z postaci miała na swoim korpusie jedną z liter słowa POLEN oraz wkomponowane piłki futbolowe jako odnośnik do UEFA EURO 2012™.

 

Celem kampanii było zaintrygowanie naszym krajem i uwypuklenie zmian jakie zaszły w nim na przestrzeni ostatnich lat. Zarówno hasło jak i nowy brandnig zastosowany na polskim stoisku, służyć miały przełamywaniu stereotypów na temat Polski. Główny nacisk położono na kwestie wizerunkowe podkreślając, że Polska jest krajem nowoczesnym a Polacy mają poczucie humoru i dystans do siebie. Zderzenie różnych elementów: osiągnięć nowoczesnego designu z tradycyjnymi polskimi motywami, nowatorskiej animacji i najnowszych technologii 3D, miało na celu pokazanie, że Polska odważnie sięga po nowoczesne i niestandardowe rozwiązania promocyjne, marketingowe i artystyczne.

 

Kluczowym elementem kampanii w Berlinie była ceremonia otwarcia targów ITB z udziałem ponad 4000 tysięcy przedstawicieli branży turystycznej z całego świata. Gościem specjalnym był Pan Prezydent Lech Wałęsa.

 

Głównym punktem wieczornej gali był multimedialny pokaz, opowieść o Polsce w 3D (stereoskopii), a puentą widowiska spektakularny pokaz tańca w choreografii Agustina Egurroli.

 

W tym roku Polska była Oficjalnym Krajem Partnerskim targów, co wiązało się między innymi z udostępnieniem nam przestrzeni publicznej na kampanię reklamową. Nasze reklamy pojawiły się między innymi na największym dworcu Hauptbahnhof a kilkumetrowe „stworki” wzbudzały zainteresowanie na głównej, prestiżowej ulicy Kurfuerstendamm. Na targach pojawiło się także wiele gadżetów związanych z nimi piłką nożną. Dzięki szczególnej roli na tegorocznych targach – Kraju Partnerskiego – mogliśmy pokazać wielotysięcznej publiczności Polskę jako gospodarza Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™. Podczas całej kampanii ten fakt był silnie akcentowany. W kontekście przygotowań Polski do UEFA EURO 2012™. szczególny nacisk położony został na prezentację miast - gospodarzy turnieju finałowego UEFA EURO 2012™.

 

Znaczącym sukcesem Polski związanym z targami ITB, było zdobycie pierwszego miejsca przez polski film promocyjny „Move your imagination” podczas prestiżowego festiwalu filmowego „The Golden City Gate”. Polski film okazał się, zdaniem jury festiwalu, najlepszym spośród zgłoszonych przez ponad 20 konkurentów. Film powstał w 2010 roku, składa się z 7 etiud, które przybliżają Polskę przez pryzmat emocji przeżywanych przez obcokrajowców odwiedzanych Polskę. Akcja filmu łączy emocje z poszczególnymi miejscami : młodość – Warszawa, miłość – Kraków, kreatywność – Poznań, wolność – Gdańsk, pasja – Łódź, przyjaźń – Mazury, muzyka – Wrocław.

 

Wymiernym efektem polskiego partnerstwa na targach ITB były publikacje dotyczące Polski Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i filmów w zakładce Galeria.

 

w niemieckich mediach. Szacuje się, że wartość publikacji dotyczących targów ITB 2011 i aktualnego kraju partnerskiego (Polski) w okresie od marca 2010 do marca 2011 (mierzona cennikami reklam) wyniosła 55 mln EURO.

 

Targi ITB cieszą się co roku ogromnym zainteresowaniem Niemców, a także mieszkańców innych krajów oraz branży turystycznej z całego świata. W bieżącym roku, w związku z oficjalnym partnerstwem Polski, targi odwiedziło również wielu prezydentów polskich miast (m.in. Prezydent Warszawy – Hanna Gronkiewicz–Waltz) oraz marszałków i wicemarszałków województw. W Komitecie Honorowym Polskiego Partnerstwa na ITB Berlin 2011 znalazły się takie osobistości jak Lech Wałęsa – Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej, Jerzy Buzek – Przewodniczący Parlamentu Europejskiego oraz Władysław Bartoszewski - Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. Dialogu Międzynarodowego.

 

Podczas targów ITB odbyły się także seminaria branżowe, konferencje, wspólna wystawa fotograficzna Polskiej Organizacji Turystycznej i Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej „Nieznana Polska”, Dni Kuchni Polskiej, wystawa „Zabytki UNESCO w Polsce” w centrum handlowym Alexa, wystawa „Śląski Szlak Zabytków Techniki” w centrum handlowym Stilwerk, instalacja przestrzenna „Małopolska podziemna” na dworcu głównym Hauptbahnhof a także wiele konkursów, w których nagrodą był pobyt w Polsce.

 

Konferencje prasowe podczas ITB w Berlinie:

 

Konferencja prasowa otwierająca targi ITB Berlin 2011 z prezentacją Polski - Kraju Partnerskiego, 8 marca 2011, godz. 11.00, Palais am Funkturm (Eingang Messe Nord), Hammarskjöldplatz Berlin-Messegelände

 

Briefing dla dziennikarzy polskich, 09 marca 2011, godz. 11.00, sala konferencyjna nr 17/18 w Centrum ICC (Messe Berlin),

 

Konferencja prasowa Polski - Kraju Partnerskiego ITB 2011, 10 marca 2011, godz. 15.00, Dachgartenfoyer des ICC (Messe Berlin), Messedamm 22 Berlin

 

 

 

ITB w liczbach:

 

Polska miała największą powierzchnię wystawienniczą - polskie stoisko narodowe wraz z ekspozycjami 16 regionów (w tym miast) oraz branży turystycznej miało 15 800 m2;

 

72 stoiska z polską ofertą turystyczną

 

11 000 wystawców

 

188 krajów

 

oznaczenia Polski jako kraju partnerskiego w 752 miejscach na targach ITB oraz w całym Berlinie (bilbordy, plakaty na głównym dworcu kolejowym, ulicy Unter Den Linden, Ambasadzie RP w Berlinie, wyświetlanie spotu reklamowego w metrze, stworki z kampanii realizowanej przez Platige Image na terenie miasta);

 

 

 

Podsumowanie kampanii

 

Move Your imagination. Polska zmienia swoje oblicze !

 

Wielu to zdziwi – Polska to kraj, w którym najwięcej zarabia się na turystyce! Wielu twierdzi, że jesteśmy krajem rolnictwa. Nic bardziej mylnego !

 

Zaczynając od faktów, mamy dowody na to, że Polska to kraj turystyczny. Wszędzie jest widoczna ogromna progresja polskiej turystyki i zmieniający się obraz Polski, wśród cudzoziemców, jako kraju nowoczesnego i z pasją.

 

Zrealizowaliśmy zaplanowaną z dużym rozmachem kampanię na rynku brytyjskim, niemieckim i francuskim. Pokazaliśmy, że Polska jest krajem tętniącym życiem, oryginalnym i nowoczesnym a jego mieszkańcy są spontaniczni, gościnni i otwarci.

 

Podczas kampanii, która ruszyła 8 czerwca przekonywaliśmy naszych odbiorców, że wyjazd do Polski zawsze będzie czymś więcej niż niebanalnym przeżyciem. Odwołalismy się do pozytywnych skojarzeń i emocji a każda odsłona kampanii pokazywała coś nowego i unikatowego. Naszym celem było zaintrygowanie odbiorców i sprowokowanie do zadania sobie pytania: Polska, dlaczego jeszcze tam nie byłem ?

 

Wszystkie działania promocyjne w Projekcie stawiały na innowacyjność, w naszym rozumieniu również na odejście od schematów i stereotypów. Komunikowaliśmy o Polsce jako kraju intrygującym, ciekawym, poruszającym wyobraźnię i nie pozostawiającym nikogo obojętnym.

 

Polska. Move Your Imagination” - dowodem na to jest indywidualna opowieść i pozytywne opinie tych, którzy Polskę już odwiedzili. Pokazalismy Polskę oczami turysty, który był już w Polsce. Jego zadowolona, radosna twarz mówiła: jeśli chcesz się tak czuć - jedź do Polski. Stereotypy zostały zastąpione obrazem nowoczesnego narodu z niepowtarzalną słowiańską duszą. Polska jest tak zaskakująca, jak kampania, która o niej opowiada.

 

Dla wielu obcokrajowców, zaskoczeniem może być fakt, że mamy pierwszorzędną bazę turystyczną, najlepszą w Europie. Stosunek jakości do ceny oraz rozwiązania architektoniczne plasują nas w ścisłej europejskiej czołówce. Nasze hotele powstały stosunkowo niedawno i dzięki temu nasza baza jest najnowsza, i co za tym idzie bardziej nowoczesna i innowacyjna. Do tego ceny pokoju w kilkugwiazdkowym hotelu znajdziemy za 100 €, co jest kompletnie nierealne w innych europejskich krajach. Niezaprzeczalnym na to dowodem jest stosunek turystów podróżujących po Polsce, otóż 85% z nich to obcokrajowcy, którzy entuzjastycznie wypowiadają się o wakacjach w naszym kraju.

 

Informacja uzupełniająca:

 

Reklama w Wielkiej Brytanii:

 

Prasa: Daily Express, Daily Mail, Daily Mirror, Daily Star, The Guardian, The Independent, The Sun, The Times London, Evening Standard, Metro, Independent On Sunday, Mail On Sunday, News of the World, The Observer, Sunday Telegraph, Sundau Times, Daily Express Saturday Magazine, Celebs on Sunday, (The Sunday Express Magazine), Sunday Times Magazine, Take it Easy, Weekend (Saturday Guardian), Sky Magazine, Tesco Magazine, Asda Magazine.

 

Telewizja: ITV1 (National), ITV2, ITV3, BSkyB.

 

Reklama we Francji:

 

Prasa: 20 Minutes, Direct Ville Plus, Le Nouvel Observateur, Paris Match, L’EQuipe Magazine, Elle, Marie Claire, Psychologies

 

Telewizja: TF1, Eurosport / Eurosport 2, TF6, LCI, TV Breizh, PinkTV, Cartoon, OdysséeTCM, Boomerang, Tfou, Histoire, Ushuaïa TV, TPS Foot, LA CHAINE METEO, Disney Channel, France 2, France 3, France 4, France 5, TV5, France O, E entertainment, Discovery, Fox Life, Discovery real time, 13ème rue, voyage, sci fi, planete thalassa, euronews, national geographic channel, Trace TV, mezzo, Extrem Sport Channel, Ma Planète, M6, FunTV , M6 boutique M6 Music black, hit et rock, Paris premiere, Téva, W9, Canal+ / sport+ / Canal+ Sport / C+ décalé / Infosport, Infosport, BFM TV, TMC /NT1, NRJ12

 

Reklama w Niemczech:

 

Prasa: ADAC Motorwelt, BILD Bild am Sonntag, Bild der Frau, Brigitte, Computer Bild, Focus, Frau Aktuell, Gala, Kicker Sportmagazin, RTV, Spiegel,, Sport Bild, Stern, Superllu,, TV 14, TV Spielfilm Plus

 

Telewizja: Kabel 1, RTL, RTL 2, SAT 1, VOX

 

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i filmów w zakładce Galeria.

 

 

 

Embraer 195 – Move Your Imagination

 

W związku z Polską Prezydencją w Radzie Unii Europejskiej Polska Organizacja Turystyczna i Polskie Linie Lotnicze LOT przygotowały specjalny projekt promocyjny. Od 1 lipca samolot z floty LOT-u, Embraer 195 reklamował Polskę.

 

Na łącznej powierzchni samolotu 84,8m² została zamieszczona grafika z hasłem promocyjnym „Move Your Imagination”. Branding odwoływał się do najnowszych światowych trendów designerskich w sztuce nowoczesnej i graficznych motywów zaczerpniętych z naszego folkloru. Wizualizacja, w której ikony architektury polskiej, łączą się z symbolami różnych rodzajów aktywności, a także osób czy wydarzeń z historii Polski, będących rzeczywistymi wyróżnikami, spełniała rolę intrygującej obcokrajowców reklamy.

 

PLL LOT dzięki wykonywanym średnio ponad 210 rejsów dziennie o zasięgu krajowym, europejskim i atlantyckim oraz ponad 4,5 mln pasażerów przewożonych rocznie, gwarantuje dotarcie z przekazem reklamowym do bardzo dużej liczby grupy odbiorców, a obecność PLL LOT w najważniejszych portach lotniczych stwarza unikatową możliwość promocji polskiej turystyki i nowatorski sposób zaistnienia w świadomości odbiorców. Ponadto wykorzystanie jako nośnika reklamy polskiej turystyki, samolotu z floty narodowego przewoźnika, który jako marka jest też elementem składającym się na całokształt wizerunku Polski, podkreśliło spójność tego obrazu.

 

Współpraca z narodowym przewoźnikiem lotniczym w promocji polskiej turystyki oraz budowaniu korzystnego obrazu naszego kraju była działaniem komplementarnym w kampanii promocyjnej realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną. Rynek: francuski, brytyjski i niemiecki są najczęściej obsługiwanymi przez PLL LOT kierunkami, w których przepustowość portów lotniczych w najważniejszych miastach wynosi:

 

- Londyn – 67 mln pasażerów rocznie

 

- Paryż – 58 mln pasażerów rocznie

 

- Frankfurt – 53 mln pasażerów rocznie

 

- Bruksela – 17 mln pasażerów rocznie.

 

 

 

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i filmów w zakładce Galeria.